Cresa Cresa

O zi la grădiniţă

"Piticii" îşi încep progranul încă de dimineaţă:

8:oo – 8:3o – aceştia sunt primiţi cu nerăbdare şi zâmbete.

8:3o – 9:oo – începem cu momentul zilei, numit “spune şi ascultă”, unde se prezintă programul de peste zi iar "piticii" îşi exprimă dorinţele şi nevoile. Cuvintele "cheie" fiind: “bun venit!....” “veselie”, …“ma simt… ?” “ doresc…!”, “implicare”,… “vom face”...,   “natură”… . Acum şi aici este timpul în care "piticii" vor şti care va fi programul de peste zi iar noi vom şti mai bine cum sa-i abordăm, empatizând cu ei.

9:oo – 9:3o – micul dejun al "piticilor".

9:3o – 10:oo – timp pentru activităţi liber alese, la centrele de interes: joc de rol, artă, bibliotecă, nisip şi apă, ştiinţe.

1o:oo – 1o:45 – timp pentru activităţi pe domenii experenţiale: domeniul ştiinţe, domeniul estetic şi creativ, domeniul psiho - motric, domeniul limbă şi comunicare, domeniul om şi societate, activităţile fiind desfăşurate în funcţie de stilul de învăţare al "piticilor": tactilo-kinetic, vizual şi auditiv.

1o:45 – 11:45 – timp în care "piticii" vor experimenta şi practica, cele învăţate, în afara clasei; în curte, vizite, drumeţii.

11:45 – 12:45 – prârnzul "piticilor", unde pe lângă alimentaţia corespunzatoare pe care o vor primi, vor învăţa, cu ajutorul rutinelor zilnice, ce înseamnă A B C- ul celor civilizaţi.

12:45 – 13:oo – unii "pitici" îşi iau la revedere, alţii se pregătesc să asculte muzică de relaxare sau poveşti de somn usor.

13:oo – 15:45 – "piticii" se odihnesc.

15:45 – 16:00 – unii "piticii" ne spun la revedere, alţii ramân să se distreze.

16:oo – 17:oo – au loc jocuri de relaxare, constructive şi distractive.

17:oo – 17:15 – gustarea "piticilor".

17:15 – 18:00 - fixarea cunoştinţelor asimilate în timpul zilei; jocuri practice şi distractive, în funcţie de temele zilnice.

18:oo – ziua s-a sfârşit şi abia aşteptăm să ne revedem...! :)