After school Cresa Cresa

Cresa

Fiecare "pitic bebe" are dreptul la o lume mai bună, unde să se poată bucura de copilarie, unde să simtă iubire, respect, alint şi să primească educţia necesară, la grădiniţa şi creşa de pe Lempeş, ”piticii” vor simţi şi trăi împlinirea acestor nevoi.

Pentru că fiecare bebe este unic şi nevoile lui sunt diferite şi personale, începând cu cele fizice (somn, joacă, alimebtație, îngrijire personală) şi continuând cu cele emoţionale sau de socializare, noi îi vom trata pe ”pitici” într-un mod unic, cu profesionalism şi mută iubire.

Activitaţile care au loc în universul piticilor de creşă se fac în funcţie de vârstă şi nevoi.
Programul este stimulativ şi dinamic, acest lucru fiind foarte important în dezvoltarea complexă a copiilor pentru a fi capabili să deprindă: 

  • să fie responsabili pentru acţiunile lor şi toleranţi faţă de ceilalţi 
  • să se joace împreună
  • să se bucure de o jucarie dar să conştientizeze că este nevoie să-i lase şi pe ceilalţi copii să se bucure de ea
  • să interacţioneze cu cei din grupul din care fac parte şi apoi cu alte grupuri sociale
  • să experimenteze noi situaţii care duc la cunoasterea sinelui şi a celorlalţi
  • sa-şi exprime şi comunice trăirile interioare şi să empatizeze unii cu ceilalţi.

Educatoarea va ajuta bebeluşul sa-şi dezvolte stima de sine prin aprecieri şi feedback pozitiv, asfel bebeluşii vor fi motivaţi să–si dezvolte potenţialul de învăţare.

Prin intermediul acțiunilor conforme situațiilor bebeluşii vor învăţa ce înseamnă diferenţa dintre o atitudine pozitivă şi una negativă, astfel vor fi încurajaţi să persevereze în acţiuni pozitive. Ei vor învăţa să fie responsabili cu lucrurile lor, vor învăţa ce înseamnă dezvoltarea abilităţilor şi deprinderilor, cum ar fi:


 Dezvoltarea fizică unde se vor face exerciţii cu ”piticii”, pentru a putea sta în genunchi, într-un picior şi în poziţie de ridicare, rostogolirea, mersul independent, urcatul şi coborâtul scărilor, echilibrul, fugitul, prinderea, săritul, aruncarea şi lovirea mingii.

Dezvoltarea senzorială unde se urmareşte evoluţia auzului, gustului, pipăitului, mirosului . 

Dezvoltarea cognitivă: explorarea obiectelor, explorarea mediului înconjurător, comparea, construirea, potrivirea, selectarea, numirea şi gruparea, sortarea, ante-numărat, ante-citit, ante-scris.

Dezvoltarea lingvistică, unde"piticii - bebe" vor învăţa: întelegerea cuvintelor şi comunicarea lor.

Dezvoltarea emoţională unde ”piticii” vor simţi şi înţelege ce este iubirea, generozitatea, stima de sine, sentimentul de securitate, înţelegerea şi exprimarea emoţiilor, independenţa.
Ca mijloace de realizare a activităţilor se vor folosi metodele potrivite ”piticlor”, ce cuprind un imens univers de învăţare, cu ajutorul: 

  • meloterapiei
  • cromoterapiei
  • manipulării obiectelor
  • artei şi relaxarării

Universul de învaţare al "piticilor bebe"este esenţial ca şi bază în educaţia acestora.

 1.Universul limba şi comunicare, unde "vin zâne din poveşti" care aduc ”pitiiclor” cărţi cu personaje minunate, planşe cu imagini, şi multe alte magii.

2.Universul estetic şi creativ:

  • "piticii bebe" se relaxează  explorând o lume a culorilor trasată de degeţele mici şi jucăuşe sau de instrumente ajutătoare;
  • învaţă despre sunetul muzicii dat de tobiţe, xilofoane, de instrumente confecţionate din diferite materiale....
  • învaţă dansul împreună cu balonaşe zburdalnice de săpun etc.....

3.Universul ştiinţelor:

  • se număra păpuşelele şi maşinuţele....
  • cercul şi pătratul se unesc şi fac şotronul celor mici........:)
  • un degeţel+altul -> dou degeţele....:)

4. Universul psihomotric - aici cei mici învaţă cum:

  • să rostogolească mingiuțe
  • să sară pe salteluţe moi şi pufoase
  • sa-şi descopere şi cunoască părţile corpului prin mişcare......

5. Universul om şi societate - ”piticii” învaţă cum să găsească soluţii de rezolvare pentru diferite situaţii şi cum să-şi exprime nevoile.

Pentru fiecare domeniu de activitate bebelușii au posibilitatea să exploreze centrele de joacă, acestea fiind amenajate corespunzător în fiecare grupă;

  • bibliotecă
  • joc de rol
  • construcţii
  • artă
  • nisip şi apă

Spaţiul de joaca de afară joacă un rol deosebit de important în dezvoltarea fizică şi psihică a copiilor. Aici "piticii" au posibilitatea să practice cunoştinţele asimilate în clasă, având:

  • propria gradiniţă de flori şi zarzavat, acest lucru facând ca cei mici să înveţe să fie responsabili, să înţeleagă că şi plantele "beau" apă, că roşiile şi nu numai, au nevoie de căldură, că bulbii de flori au nevoie de o "păturică" de pământ ca să nu le fie frig, că merele, gutuile,.... au "casuţă" (pivniţa, dupa ce sunt culese) că pomii sunt curăţaţi ca să nu se caţăre furnicuţele şi să "pişte" fructele
  • afară mingea are loc mai mult să sară şi ”piticii” să alerge după ea;
  • casuţa pentru joacă, din curte, este locul în care ”piticii” sunt "proprietari şi gospodari"  
  • leagănele din curte duc ”piticii” până-n "univers" şi înapoi etc.

Este esenţial modul în care "piticii bebe" îşi petrec fiecare moment la grădi, fie în spaţiul interior fie în spaţiul exterior.

Cu siguranţă, aici, la grădinița Piticii de pe Lempeş copiii vor avea nevoile împlinite.