Grădiniţa urmează programa de învăţământ a Ministerului Educaţiei şi Cercetării, adaptată în limba germană.
Pe langă aceasta, ne-am creat un curriculum personalizat, ajutându-ne de OMULEȚII colorați și de metoda Waldorf.
Predarea activităţilor are loc în limba germană și română, limba engleză fiind opţională.
Obiectivele urmărite, cu ”piticii”, sunt:
„Piticii” învaţă să aprecieze frumosul, să răspundă emoţional şi intelectual – prin artă – la anumite situaţii întâlnite, în diferite împrejurări.
Lumea culorilor şi a materialelor de lucru stimulează imaginaţia şi creativitatea, transformandu-i pe „pitici” în adevăraţi artişti, care treptat vor învăţa să folosescă diferite tehnici de lucru:
Aici „piticii” îşi dezvoltă limbajul cu ajutorul lumii de basm, cu ajutorul poveştilor şi poeziilor, care introduc copilul în universul creativităţii şi al imaginaţiei, totodată învăţând ce înseamnă exprimarea orală şi cea scrisă.
„Piticii” sunt introduşi în universul matematicii şi înţelegerii naturii, cu ajutorul jocurilor didactice şi a materialelor potrivite pentru dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor;
„Piticii” învaţă să relaţioneze unii cu ceilalţi şi cu adulții, datorită faptului că informaţiile primite vor fi asimilate într-un mod practic:
Aceste acţiuni vor dezvolta dorinţa de a-şi construi propria personalitate.
„Piticii” învaţă să-şi coordoneze mişcarile corporale, să-şi dezvolte mobilitatea şi rezistenţa fizică prin:
Prin formarea rutinelor „piticii” dobândesc deprinderi şi abiliăţi cum ar fi dezvoltarea sănătoasă, prin îngrijire şi igienă personală.
Acest univers este „esenţa” în viaţa copilului pentru că aici învaţă să interacţioneze cu cei din jur şi totodată învaţă să se descopere pe sine însuși, descoperind lumea exterioară.
Imaginea de sine este foarte importantă în această perioadă, de aceea o considerăm ca bază în dezvoltarea copilului, acest lucru influenţând decisiv procesul de învăţare.
Cunoaşterea de sine, controlul emoţional şi nu în ultimul rând interacţiunea cu cei dn jur, au un rol important în viaţa copilului, la această vârstă fiind momentul cel mai benefic pentru fixarea corectă a bazelor din punct de vedere socio-emoţional.
Datorită spaţiului din curte – care este amenajat adecvat – copiii vor avea posibilitatea să-şi manifeste bucuria într-un mod liber şi constructiv.
Aici „piticii” învaţă: