universul de invatare

Activitati curiculare

Grădiniţa urmează programa, de învăţământ a Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Experiențele de învățare sunt  concepute după metode unice și personalizate.

Metoda Omuleților COLORAȚI ne vine în sprijin iar metoda Waldorf ne este o bună inspirație.

Predarea activităţilor are loc și în limba germană și română, limba engleză fiind opţională.

Obiectivele urmărite sunt:

dezvoltarea socio-emoţională, construind oportunitatea cunoaşterii de sine şi a celorlalţi

încrederea în forţele proprii

exprimarea dorinţelor proprii

descoperirea sinelui prin conexiunea cu natura și materialele din natură

exprimarea primelor „magii”, cum ar fi: „…te rog frumos dă-mi mașinuța…”, în loc de „…dă-mi mașinuța…” (respectul față de sine şi față de cei din jur)

să crească într-un spirit independent, când „nu pot singur, nu vreau singur”, să se transforme în „eu pot, eu vreau” (aici, dezvoltarea abilităţilor/competenţelor şi dezvoltarea încrederii în sine)

Universul estetic şi creativ:

„Piticii” învaţă să aprecieze frumosul, să răspundă emoţional şi intelectual – prin artă – la anumite situaţii întâlnite, în diferite împrejurări.
Lumea culorilor şi a materialelor de lucru stimulează imaginaţia şi creativitatea, transformandu-i pe „pitici” în adevăraţi artişti, care treptat vor învăţa să folosescă diferite tehnici de lucru:

desenul

pictura

lipitul

mototolitul

să cânte

să ia parte la jocurile muzicale etc.

Universul limbă şi comunicare :

Aici „piticii” îşi dezvoltă limbajul cu ajutorul lumii de basm, cu ajutorul poveştilor şi poeziilor, care introduc copilul în universul creativităţii şi al imaginaţiei, totodată învăţând ce înseamnă exprimarea orală şi cea scrisă.

Universul ştiinţe

Aici „piticii” sunt introduşi în universul matematicii şi înţelegerii naturii, cu ajutorul jocurilor didactice şi a materialelor potrivite pentru dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor;

selectarea

observarea

diferenţierea

generarea unor desene geometrice

Universul om şi societate

Aici „piticii” învaţă să relaţioneze unii cu ceilalţi şi cu adulții, datorită faptului că informaţiile primite vor fi asimilate într-un mod practic: experimentând, vizualizând, atingând şi simţind; aceste acţiuni vor dezvolta dorinţa de a-şi construi propria personalitate.

Universul psihomotric

Aici „pticii” învaţă să-şi coordoneze mişcarile corporale, să-şi dezvolte mobilitatea şi rezistenţa fizică prin:

jocurile de cooperare

jocurile de mişcare

exerciţiile corporale

jocurile liniştite şi de relaxare, toate acestea conducând la dezvoltarea motricităţii grosiere, motricităţii fine, supleţei, forţei şi rezistenţei.

Prin formarea rutinelor,  „piticii” dobândesc  deprinderi şi abiliăţi cum ar fi dezvoltarea sănătoasă, prin îngrijire şi igienă personală.

Universul socio-emoţional

Acest univers este „esenţa” în viaţa copilului pentru că aici învaţă să interacţioneze cu cei din jur şi totodată învaţă să se descopere pe sine însuși, descoperind lumea exterioară.
Imaginea de sine este foarte importantă în această perioadă, de aceea o considerăm ca bază în dezvoltarea copilului, acest lucru influenţând decisiv procesul de învăţare.

Cunoaşterea de sine, controlul emoţional şi nu în ultimul rând interacţiunea cu cei dn jur, au un rol important în viaţa copilului.

(La ceastă vârstă  se pun bazele  dezvoltarii socio-emoţionale).

Universul în aer liber

Datorită spaţiului din curte – care este amenajat adecvat – copiii vor avea posibilitatea să-şi manifeste bucuria într-un mod liber şi constructiv.

Jocurile şi activităţile alese:

bibliotecă, unde „citesc” şi li se citesc poveşti

jocul de rol, unde (de exemplu) „eu sunt mama şi tu eşti tata”

construcţii , unde facem castele din cuburi mari şi mici

ştiinţe, unde descoperim (de exemplu) cum „bărcuţele pot pluti şi în apă de culoare mov”

nisip şi apă, unde „ne relaxăm, în perluţele sclipitoare ale nisipului fermecat”, unde facem cele mai bune plăcintuţe din „făină colorată”

artă, unde „culoarea se joacă” nu numai pe pensulă ci şi pe pălmuţe şi multe alte activităţi experimentale, unde „piticii” au posibilitatea să aleagă locul de învăţare prin joc.

Activităţi de dezvoltare personală

Aici „piticii” învaţă:

cum bulele de săpun curăţă mânuţele şi faţa

cum să folosească toaleta

cât de frumos şi politicos este să spui „la revedere!”,.. „pa!”,.. „bună dimineaţa!”….

cum să pună jucariile în căsuţe potrivite pentru a fi aşezate

cum să manânce frumos și de ce

să se respecte pe sine şi pe cei din jur etc.

Activități extracurriculare

„Piticii” vor avea posibilitatea să urmeze cursuri opţionale:

gimnastică – pentru că la această vârstă este momentul potrivit pentru dezvoltarea corporală armonioasă, îmbunatăţirea respiraţiei, stimularea funcţiilor inimii, stimularea sistemului nervos..

ski – pentru că este important ca „piticii” să înveţe să fie răbdatori, să-şi dezvolte competenţele şi potenţialul

înot – petru că „piticii” au nevoie de o stare psihică şi fizică stabilă, eliminând anxietatea, temerile, neîncrederea în sine, şi nu în ultimul rând are loc formarea şi dezvoltare motricitaţii graosiere.

dansuri – pentru că este o formă de relaxare prin distracţie şi totodată implică dezvoltarea fizică, coordonarea, echilibrul, flexibilitatea. 

atelierul de emoţii  – aici copilaşii învaţă, împreună cu doamna psiholog să se cunoască pe sine, să gestioneze emoţii, să găsească soluţii practice, utile lor şi celor din jur pentru exteriorizarea emiţiilor, să aibă încredere în ceea ce sunt ei, având o stimă de sine ridicată.

yoga – unde copiii învață că un cuvănt spus poate aduce cu el o acțiune pozitivă, constructivă sau invers, ca mintea sănătoasă menține corpul sănătos.

Organizăm:

zile de naştere, pentru că momentele importante, din viaţa „piticilor” sunt de neuitat. La distracție  ne vor ajuta:  


personaje din  povești,

pregătim jocuri,

dans si muzica

painting face, etc. 

expoziţii –  pentru că valorile „piticilor” trebuiesc puse în evidenţă, acest lucru facând ca stima lor de sine să se dezvolte, astfel ca ei să devină încrezători în ceea ce sunt

teatrul – „piticii” învaţă, se bucură, se distrează…alături de personajele din poveste

vizite – „piticii” vor observa şi practica orice lucru învaţat la gradiniță

spectacole

drumeţii

serbari etc.